torstai 22. joulukuuta 2011

Uutta vuotta ja tuntemuksia

Hei te kaikki lukijat ja muutkin!

On tullut viimein se aika vuodesta kun joulu on jo ovella ja edellinen vuosi on jälleen kulunut loppuunsa viimeisiä päiviä mukaan lukematta, joten halusin kirjoittaa tällaisen vuoden kattavan kirjoituksen jota suunnittelin päässäni jo viikkoja sitten ja nyt kun en kuitenkaan saa unta haluan viimein kirjoittaa sen ulos itsestäni.

Tänä vuonna olen kokenut sarjan erilaisia tuntemuksia;
Olen ollut surullinen ja alakuloinen.
Olen menettänyt ihmisiä joista välitän,
mutta samaan aikaan menettänyt myös ihmisiä joista en niin välittänyt.
Minua on haukuttu, selkäni takana on puhuttu, minua on puukotettu selkään.
Minulle on puhuttu pahaa muista, minua on satutettu sekä olen itse satuttanut.

Silti vaikka vuosi on ollut täynnä kipua ja surua, iloa on tuntenut kaikkein eniten.

Olen ollut iloinen ja onnellinen.
Olen tutustunut uusiin ihmisiin joista välitän, olen tutustunut vanhoihin tuttavuuksiin paremmin kuin olen koskaan saattanut kuvitellakaan.
Minua on rakastettu, minusta välitetään.
Minulle on uskouduttu, kerrottu salaisuuksia, tunnustettu rakkautta ja kiintymystä.
Olen osallistunut tapahtumiin, nähnyt ja kokenut asioita joita olen aina halunnu kokea.
Minulle on puhuttu hyvää muista ihmisistä, ja olen kuullut että myös minusta puhutaan hyvää.

Kun olen ollut surullinen, minua on lohdutettu.
Kun en ole jaksanut, minut on pistetty jaksamaan.
Kun en ole pysynyt omilla jaloillani, aina on ollut joku joka on kantanut taakkaani omilla harteillaan.

Kun apuani on kaivattu, olen auttanut niin paljon kuin olen kyennyt.
Kun ette ole jaksaneet, olen yrittänyt jaksaa kanssanne.
Kun jalkanne eivät ole kantaneet, olen kävellyt kanssanne, teitä tukien.

Kipuni on viety pois, suruni pyyhitty ja kaikki paha kylvetetty välittämisellä ja rakkaudella.

Tänä vuonna olen oppinut jälleen välittämään ja suojelemaan sitä kaikkea, joka on minulle kaikkein rakkainta; ihmiset ympärilläni.

Kiitos tästä kuuluu teille kaikille.
Toivon paljon samanlaisia vuosia te vierelläni!

Ne joiden kanssa en ole päätynyt yhteisiin kuviin; otetaan vahinko takaisin tulevana vuonna!












1 kommentti:

  1. Laitoinpas sulle blogissani haasteen! (:

    http://iivblogi.blogspot.com/2012/02/aurinko-bongattu-haaste.html

    VastaaPoista